вторник, 21 август 2012 г.

Гювече vol. 1

Това е първата публикация от този тип, планирам още доста и се надявам да са ви полезни :)
Страстта ми към кулинарията е променливо явление, но днес ме тресна музата и моментално изтърчах до "Лекси", да не би случайно да ме пусне :д 
Гювечето е нещо много лесно и сравнително бързо, както и съвсем подходящо за неопитни готвачи. Прави се, общо взето, с каквото имаш в хладилника. 
Продуктите, които аз използвах, можете да видите на снимката вдясно или тук. Ето ги в реда, в който ги сложих в гювечето:
печени чушки от буркан (ако имате домашни, които са обелени и замразени, ще е по-добре),
царевица
бекон
топено сирене
кисели краставички
сирене
яйце (то се добавя почти накрая, около 10 минути преди да извадите гювечето окончателно).

Преди да започнете да редите продуктите, се слага малко мазнина на дъното - може да е зехтин, както направих аз, но парченце бекон също ще свърши работа, предполагам.
Пекох го около 35-40 минути, добавих яйцето и после - още 10, на 160 градуса с вентилатор. Доста време е, но пък фурната не беше предварително загрята, тъй като ме беше страх, че съдовете ще се напукат. Знам, че при йенското стъкло това е задължително условие, за тук не съм сигурна, но реших да не рискувам. 
Получи се вкусно, но малко солено - нормално предвид избора на продукти. Според майка ми проблемът би се решил с няколко резенчета картоф на дъното. Идея е, трябва да се пробва. Бих го съчетала и със синьо сирене, ямиии <3
Стига толкова приказки, защото започва да изглежда по-сложно, отколкото е всъщност. Ето и снимки от всеки етап на "процедурата" :)

Няма коментари:

Публикуване на коментар